حسن فایل

۱۳۱ مطلب در مرداد ۱۳۹۵ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰
پروژه

فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت) تعداد صفحه:125

فهرست مندرجات

عنوان

صفحه

پیشگفتار

مقدمه

1- هدف و دامنه کاربرد

2- مراجع الزامی

3- اصطلاحات و تعاریف

4- الزامات مدیریتی

4-1 سازماندهی

4-2 سیستم کیفیت

4-3 کنترل مد ارک

4-4- بازنگری درخواست&lrm ها، پیشنهادها و قراردادها

4-5 واگذاری آزمون و کالیبراسیون به پیمانکار فرعی

4-6 خرید خدمات و ملزومات

4-7 ارائه خدمت به مشتری

4-8 شکایات

4-9 کنترل کار نامنطبق آزمون و/یا کالیبراسیون

4-10 اقدام اصلاحی

عنوان

صفحه

4-11 اقدام پیشگیرانه

4-12 کنترل سوابق

4-13 ممیزی&lrm های داخلی

4-14 بازنگری&lrm های مدیریت

5- الزامات فنی

5-1 کلیات

5-2 کارکنان

5-3 جایگاه و شرایط محیطی

5-4 روش&lrm های آزمون و کالیبراسیون و صحه&lrm گذاری روش&lrm ها

5-5 تجهیزات

5-6 قابلیت ردیابی اندازه&lrm گیری

5-7 نمونه&lrm برداری

5-8 جابجایی اقلام مورد آزمون و کالیبراسیون

5-9 تضمین کیفیت نتایج آزمون و کالیبراسیون

5-10 گزارش&lrm دهی نتایج

پیوست الف (جهت اطلاع): جدول الف&lrm -1، ارجاعات متقابل به استانداردهای ایران&lrm -ایزو 9001: سال 1374 و ایران-ایزو 9002: سال 1374

پیوست&lrm ب (جهت اطلاع): راهنمایی&lrm های برای تهیه شرح کاربردهایی جهت رشته&lrm های خاص

کتابنامه

استاندارد « الزامات عمومی برای احراز صلاحیت آزمایشگاه&lrm های آزمون و کالیبراسیون» که توسط کمیسیون فنی مربوطه تهیه و تدوین شده و در ششمین جلسة کمیته ملی استاندارد میدریت کیفیت مورخ 23/7/81 مورد تأیید قرار گرفته است، اینک به استناد بند یک ماده 3 قانون اصلاح قوانین و مقررات مؤسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران مصوب بهمن ماه 1371 به عنوان استاندارد ملی ایران منتشر می&lrm شود.

برای حفظ همگامی و هماهنگی با تحولات و پیشرفت&lrm های ملی و جهانی در زمینه صنایع، علوم و خدمات، استانداردهای ملی ایران در مواقع لزوم تجدیدنظر خواهد شد و هرگونه پیشنهادی که برای اصلاح یا تکمیل این استاندارد ارائه شود،&zwnj در هنگام تجدیدنظر در کمیسیون فنی مربوطه مورد توجه قرار خواهد گرفت. بنابراین برای مراجعه به استانداردهای ملی ایران باید همواره از آخرین تجدیدنظر آنها استفاده کرد.

این استاندارد ملی بر مبنای استاندارد بین&lrm المللی زیر تدوین شده است و معادل آن به زبان فارسی می&lrm باشد:

ISO/IEC 17025: 1999: General requirements for the competence of testing and calibration laboratories


مقدمه

استاندارد بین&lrm المللی &lrm ISO/IEC 17025 که در نتیجه تجربیات وسیع حاصل از اجرای &lrm ISO/IEC Guide 25 و استاندارد اروپایی &lrm EN 45001 تهیه گردیده است، اکنون جایگزین هر دو آن&lrm ها شده است. استاندارد ایران&lrm - ایزو&lrm - آی&lrm ای&lrm سی 17025 که براساس استاندارد بین&lrm المللی فوق تدوین شده است، شامل کلیه الزاماتی است که آزمایشگاه&lrm های آزمون و کالیبراسیون باید آن&lrm ها را برآورده سازند تا بتوانند اثبات کنند که یک سیستم کیفیت را به کار گرفته و برقرار نگه می&lrm دارند و از نظر فنی صلاحیت داشته و نیز قادر به فراهم کردن نتایج فنی معتبر می&lrm باشند.

مراجع تأیید صلاحیت که صلاحیت آزمایشگاه&lrm های آزمون و کالیبراسیون را به رسمیت می&lrm شناسند بایستی[1] این استاندارد را به عنوان مبنای تأیید صلاحیت به کار برند. در بند 4 الزامات مربوط به مدیریت صحیح و در بند 5 الزامات مربوط به احراز صلاحیت فنی جهت نوع آزمون&lrm ها و یا کالیبراسیون&lrm هایی که آزمایشگاه به عهده می&lrm گیرد، مشخص می&lrm شود.

به کارگیری روزافزون سیستم&lrm های کیفیت عموماً باعث افزایش نیاز به حصول اطمینان از این امر شده است که &zwnj آزمایشگاه&lrm هایی که بخشی از یک سازمان بزرگتر می&lrm باشند یا خدمات دیگری هم ارائه می&lrm نمایند، قادر به اجرای سیستم کیفیتی هستند که با استانداردهای ایران&lrm -ایزو 9001 یا ایران&lrm -ایزو 9002 و نیز با این استاندارد منطبق می&lrm باشد. بنابراین سعی شده است که تمامی آن دسته از الزامات استانداردهای ایران&lrm -ایزو 9001 و ایران&lrm -ایزو 9002 مرتبط با دامنه شمول خدمات آزمون و کالیبراسیون که در سیستم کیفیت آزمایشگاه منظور شده است، در این استاندارد در نظر گرفته شود.

آزمایشگاه&lrm های آزمون و کالیبراسیونی که الزامات این استاندارد را برآورده نمایند الزامات استانداردهای ایران&lrm -ایزو 9001 و ایران&lrm - ایزو 9002 را نیز برآورده خواهند نمود.

گواهی انطباق با استانداردهای ایران&lrm - ایزو 9001 و ایران&lrm -ایزو 9002 فی نفسه حاکی از صلاحیت آزمایشگاه در فراهم کردن و ارائه داده&lrm ها و نتایج فنی معتبر نخواهد بود.


دریافت‌فایل



  • ۰
  • ۰
پروژه

فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت) تعداد صفحه:137

چکیده مطالب

تنوع مؤسسات و گونه گونی فعالیتهای مختلف اقتصادی در پهنه جهان، دانش و حرفه حسابداری را بر آن داشته تا در قالب مبانی و اصول عمومی، راه حلهای متناسبی را برای نگهداری حسابهای فعالیتهای گوناگون، به نحوی فراهم آورد که صورتهای مالی مؤسسات تصویر گویاتری از نتایج عملیات و وضعیت مالی ارائه دهند. از طرفی، فعالیتهای مؤسسات اقتصادی در کشورهای مختلف در بستری از اوضاع و احوال اقتصادی و اجتماعی و در محدوده مناسبات حقوقی کشور انجام می شود و این عامل، به نوبه خود، جستجو و یافتن راه حل مناسب و مطلوب را در محدوده راه حلهای متعارف در سطح بین المللی الزامی کرده است.

ارجاع طرحهای ساخت و ساز ابنیه، تأسیسات و تجهیزات بزرگ از طرف کارفرمایان عمومی و خصوصی به پیمانکاران مختلف، انعقاد قراردادهای بلند مدت پیمانکاری برای اجرای طرحهای یاد شده و انجام دادن فعالیتهای ساخت و ساز در قالب این قراردادها توسط پیمانکاران، یکی از فعالیتهای عمده اقتصادی است که نیازمند روشهای مناسب ثبت و ضبط معاملات و فعالیتهای مالی، تهیه و تنظیم گزارشهای درون سازمانی، اندازه گیری و شناخت درآمد و در نهایت تهیه و ارائه صورتهای مالی متناسب برای پیمانکاران و کارفرمایان است.

حسابداری پیمانکاری یکی از مقولاتی است که مراجع حرفه ای، پژوهشگران و مؤلفان حسابداری در کشورهای پیشرفته از دیرباز به عنوان مقوله خاص در حسابداری به آن پرداخته اند و در کشورهای پیشرفته و همچنین در سطح بین المللی استاندارهای حسابداری خاصی برای آن وضع شده است. در کشور ما نیز از الها پیش مبحث حسابداری پیمانکاری در کتابها و نشریات گوناگونی مورد بحث قرار گرفته و کوشش شده است در چارچوب روشها و رویدادهای متداول و استانداردهای حسابداری کشورهای پیشرفته راه حل ها و روشهای مناسبی برای نگهداری حسابها، شناسایی و اندازه گیری سود عملیات پیمانکاری و تهیه و ارائه صورت های مالی مؤسسات پیمانکاری در قالب مناسب حقوقی سازوکارها و الزامات محیطی حاکم بر این فعالیت عمده اقتصادی عرضه می شود.

§ ارکان اصلی پیمانکاری

در هر نوع عملیات پیمانکاری سه رکن اصلی زیر وجود دارد.

  • کارفرما

کارفرما، شخصی حقیقی یا حقوقی است که اجرای عملیات معینی را به پیمانکار واگذار می کند. کارفرما که تأمین کننده منابع مالی طرح است برای مطالعه، طراحی و نظارت بر اجرای عملیات موضوع پیمان معمولاً از خدمات مهندسان مشاور بهره می گیرد. جانشینان یا نمایندگان قانونی کارفرما در حکم کارفرما محسوب می شوند.

  • پیمانکار

پیمانکار، شخصی حقیقی یا حقوقی است که مسئولیت اجرای کامل عملیات موضوع پیمان را تا تکمیل نهایی آن به عهده می گیرد. پیمانکار معمولاً به منظور آسان کردن اجرای قسمت یا قسمتهای خاصی از عملیات موضوع پیمان(نظیر لوله کشی، آهنگری و نقاشی) قراردادهایی را با اشخاص یا پیمانکاران جزء منعقد می کند.

در مواردی که انجام دادن یک طرح خاص یا اجرای طرحهای بزرگ نیازمند همکاری چند شرکت پیمانکاری با تخصصهای مختلف باشد، برای افزایش توان مالی و عملیات و توزیع خطرات ناشی از اجرای عملیات موضوع پیمان، می توان از همکاری یا مشارکت و یا ادغام چند شرکت پیمانکاری، گروه شرکتهای پیمانکاری بوجود آورد. شرکتهای تشکیل دهنده این گروه، در عین حال، شخصیت حقوقی خود را برای سایر کارها حفظ می کنند.

  • قرارداد

قرارداد، رابطه ای حقوقی بین پیمانکار و کارفرماست که منشأ تعهد و التزام برای طرفین می باشد. کارفرما برای انجام دادن موارد زیر معمولاً قراردادهایی را با مؤسسات مشاوره ای یا پیمانکاری منعقد می کند:

الف-مطالعات بنیادی و تحقیقاتی طرح

ب-تهیه طرح

ج-اجرای طرح

د-نظارت بر اجرای طرح

بستن قرارداد مهمترین بخش از فعالیت پیمانکاری است. موضوع این قراردادها معمولاً ساختن یک دارایی یا داراییهایی است که در مجموع طرح واحدی را تشکیل می دهند. قراردادهائی که موضوع آنها ارائه خدمات است و مستقیم به قرارداد ساخت یک دارایی مربوط می شود نیز جزو قرارداد پیمانکاری به شمار می آید. قراردادهای خدماتی مانند مدیریت تهیه طرح، مدیریت اجرا، معماری و محاسبات فنی که به ساختن یک دارایی ارتباط پیدا می کند از جمله این قراردادهاست.

طول مدت اجرای قراردادهای پیمانکاری معمولاً بیش از یک سال است، یعنی تاریخ شروع و تکمیل فعالیت موضوع آن در دوره های مالی متفاوت قرار می گیرد. اما طول مدت اجرای قرارداد نباید به عنوان عامل مشخصه یک قرارداد بلند مدت پیمانکاری محسوب شود. در قراردادهایی که طی مدتی کمتر از یک سال تکمیل می شود اگر فعالیت انجام شده آنقدر اهمیت داشته باشد که عدم شناسایی درآمد و هزینه در یک دوره مالی، نتایج عملیات را مخدوش کند قرارداد باید بلند مدت به شمار آید، مشروط بر اینکه در طول دوره های مالی مختلف رویه یکنواختی در اجرا بکار گرفته شود.

  • انواع قراردادهای پیمانکاری

قرارداد پیمانکاری را در صورتی که مخالف قانون نباشد، می توان به انواع مختلف بین کارفرما و پیمانکار منعقد کرد. قراردادهای متداول پیمانکاری به شرح زیر است:

§ مراحل اجرای طرح

مراحل اجرای طرحهای بلند مدت پیمانکاری در مؤسسات بخش عمومی و بخش خصوصی تفاوت ماهوی ندارد و مؤسسات بخش خصوصی در اجرای عملیات پیمانکاری کمابیش از تشریفات مورد عمل بخش عمومی پیروی می کنند. طرحهای بلند مدت پیمانکاری معمولاً در سه مرحله مطالعات مقدماتی، مطالعات تفصیلی و اجرا و نظارت انجام می شود که هر یک از این مراحل شامل اقدامات معینی به شرح زیر است:

· مرحله اول: مطالعات مقدماتی طرح

  1. مطالعات شناسایی طرح
  2. تهیه طرح مقدماتی
  • مرحله دوم: شناسایی تفصیلی طرح
  1. تهیه نقشه های تفصیلی
  2. تهیه اسناد و مدارک مناقصه
  • مرحله سوم: اجرای طرح:
  1. ارجاع کار به پیمانکار
  2. انعقاد قرارداد پیمانکاری
  3. عملیات اجرایی
  4. تنظیم و پرداخت صورت وضعیتها
  5. تحویل موقت
  6. تحویل قطعی


مرحله اول: مطالعاتی مقدماتی طرح

مطالعات مقدماتی طرح شامل اقدامات زیر است:

  1. مطالعات شناسایی طرح

مطالعات این مرحله شامل تحقیقات و بررسیهای مربوط به تعیین هدف طرح، شناخت اجزای تشکیل دهنده، داده ها و ستانده ها همچنین امکانات فنی و اجرایی طرح با توجه به نوع مصالح ساختمانی، ماشین آلات و تجهیزات، نیروی انسانی، سایر امکانات و محدودیتها و بالاخره حجم سرمایه گذاری (ریالی و ارزی)، طول مدت اجرای طرح، تشخیص و بررسی اجمالی گزینه های احتمالی و توجیه فنی، اقتصادی، اجتماعی و زیست محیطی (امکان سنجی اولیه) طرح است.

حاصل این مطالعات به شکل گزارشی تدوین می شود که مبنای تصمیم گیری در مورد پذیرش طرح (توصیه به سرمایه گذاری) یا رد طرح (توصیه به خودداری از سرمایه گذاری) قرار می گیرد.

  1. تهیه طرح مقدماتی

پس از اتمام و تصویب گزارش شناخت طرح، اقدامات مربوط به تهیه طرح مقدماتی بوسیله کارفرما آغاز می شود. مطالعات این مرحله شامل تحقیقات، بررسیها و آزمایشهای لازم به منظور طراحی و تهیه نقشه های مقدماتی و مشخصات کلی طرح و انجام مطالعات برای گزینه یابی، انتخاب مناسبترین گزینه و توجیه پذیری آن است. فعالیتهای مربوط به تهیه طرح مقدماتی را می توان به شرح زیر تقسیم کرد:

  • بررسی گزینه های مختلف برای اجرای طرح و تعیین نکات مثبت و منفی هر گزینه
  • تجزیه و تحلیل نتایج حاصل از بکارگیری هر گزینه
  • مقایسه گزینه ها و انتخاب مناسبترین گزینه
  • توجیه فنی، اقتصادی، اجتماعی و زیست محیطی گزینه انتخابی.

مطالعات این مرحله باید به اندازه ای جامع باشد که بتوان بر پایه آن ابعاد و حجم کار و مخارج اجرای طرح و هزینه بهره برداری را برای تصمیم گیری منطقی و توجیه فنی، اقتصادی و اجتماعی (امکان سنجی نهایی) برآورد کرد.

مرحله دوم: مطالعات تفصیلی طرح

پس از پذیرش و تصویب طرح مقدماتی، مطالعات تفصیلی برای تهیه طرح نهایی آغاز می شود. این مطالعات شامل اقدامات زیر است:

  1. تهیه نقشه های تفصیلی

طراحی تفصیلی و اجرایی طرح شامل بررسیها، تحقیقات، کاوشهای سطحی و زیر سطحی، نقشه برداریها، طراحی های دقیق و آزمایشهای لازم به منظور تعیین مشخصات فنی طرح، مقادیر دقیق کار، برنامه زمانی اجرای کار، منابع تهیه مصالح و تهیه نقشه های تفصیلی و اسناد و مشخصات اجرایی طرح برای گزینه انتخابی است که در مرحله طرح مقدماتی پیشنهاد و توجیه شده است.

  1. تهیه اسناد و مدارک مناقصه

اسناد مناقصه شامل شرایط عمومی و خصوصی پیمان، مشخصات فنی عمومی و خصوصی، مقادیر کار و برآورد هزینه اجرای طرح بر اساس آخرین فهرست بها، استعلام و یا به وسیله مشاور از روی نقشه های کلی و تفصیلی است.



دریافت‌فایل



  • ۰
  • ۰
مقاله

لینک *پایین مطلب*



فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)



تعداد صفحه:5

فهرست و توضیحات:

مقدمه

الیور تویست

دلباسی اولیور تویست در زایشگاه یک محله فقیر نشین لندن به دنیا آمد . چند ساعت پس از تولد ، مادرش را از دست داد . چون هیچ نشانی از پدر و بستگانش نداشتند ، مجبور شدند او را به یک پرورشگاه بسپارند . خانم « مان» سرپرست پرورشگاه زن سنگدل و تند خویی بود . با کوچک ترین اشتباه ، بچه ها را به سختی تنبیه می کرد و در سیاهچال می انداخت . « اولیور» دوران کودکی اش را زیر دست این زن سنگدل سپری کرد . وقتی 9 سال شد ، او را به همراه چند کودک بی خانمان دیگر به یتیم خانه بزرگ شهر سپردند . مدیر یتیم خانه مرد تنومند و خشنی به نام آقای « بامبل» بود . بچه های نحیف و رنجور را به کارهای سخت و طاقت فرسا وا می داشت و در مقابل آن همه کار ، جیره غذایی کمی به آن ها می داد .



دریافت‌فایل



  • ۰
  • ۰
دانلود

مواقعی پیش می آید که شما دسترسی به پسورد یک فایل ندارید و یا رمز فایل را فراموش کرده اید و یا رمز عبور ویندوز خود را فراموش کرده اید در اینصورت به راحتی می توانید از آموزشهای این مقاله استفاده کرده و رمز خود را بازیابی کنید این مقاله شامل آموزشهای زیر می باشد.

  • استخراج و کرک رمزهای عبور
  • حساب های کاربری و کلمات عبور
  • گروههای کاربری
  • گروههای موجود در شبکه
  • ورود به حساب کاربری Administrator
  • فرمان control userpassword2
  • فرمان net user
  • پسوردگزاری با syskey
  • حذف پسورد syskey و administrator
  • ارتقاء حساب کاربری guest به Administrator
  • حذف پسورد welcom screen
  • نرم افزار Active password changer
  • حذف و یا عوض کردن پسورد ویندوز با دیسک لایو ابونتو
  • روشهای پیدا کردن پسورد فایلهای zip وrar
  • نحوه حذف پسورد برنامه access administrator
  • نحوه حذف پسورد برنامه click and lock
  • نحوه حذف پسورد برنامه program protector
  • نحوه حذف پسورد برنامه Ashampo magical security
  • نحوه حذف پسورد برنامه anifba deskman
  • نحوه حذف پسورد برنامه access lock
  • نحوه حذف پسورد برنامه private encryption
  • نحوه حذف پسورد برنامه xp smoker
  • نحوه حذف پسورد برنامه lock my pc
  • نحوه حذف پسورد برنامه pc security
  • نحوه حذف پسورد برنامه securr browser
  • نحوه حذف پسورد برنامه password door
  • نحوه حذف پسورد برنامه foldermage pro
  • نحوه حذف پسورد برنامه stealth encrypto
  • نحوه حذف پسورد برنامه private desktop
  • نحوه حذف پسورد آنتی ویروس Nod 32
  • نحوه حذف پسورد برنامه private pix
  • نحوه حذف پسورد برنامه clear lock
  • نحوه حذف پسورد برنامه security administrator
  • نحوه حذف پسورد برنامه folderguard

به همراه فیلم آموزشی برداشتن رمز ویندوز بدون هیچ ابزاری و فقط با سی دی ویندوز!



دریافت‌فایل



  • ۰
  • ۰
دانلود

بافت همبند که تقریبا&ldquo در تمام نقاط بدن وجود دارد اعضاء و بافتهای مختلف را بیکدیگر بسته از آنها مانند آستر یا کیسه پشتیبانی می کند. مهمترین نوع بافت همبند نوع سست یا غربالی آن است که لابلای اعضاء و بافتهای دیگر قرار گرفته علاوه بر وظیفه پشتیبانی در اعمالی مانند دفاع از بدن نیز شرکت می کند.

اجزاء بافت همبند عبارتند از:

سلولها، ماده بنیادی و رشته ها

1- سلولهای بافت همبند Cells

1-1 سلول متمایز نشده مزانشیمی Undifferentiated Mesenchymal Cell

سلولی ستاره ای شکل و تمایز نیافته است که قابلیت تمایز به انواع دیگر سلولهای بافت همبند را دارا می باشد و در دوران جنینی در تمامی بافتها و در هنگام بعد از تولد در نقاط خاصی مانند اطراف عروق خونی (پری سیتها) یافت می شوند.

2-1 فیبروبلاست Fibroblast

مهمترین سلول بافت همبند بوده، ستاره ای شکل با هسته بیضی و به رنگ بنفش تیره. فیبروبلاست مسئول تهیه رشته ها و ماده بنیادی بوده برای ترمیم بافت همبند اقدام می کند. فیبروبلاست غیرفعال را فیبروسیت Fibrocyte می نامند.

برای دانلود کل پاپورپوینت از لینک زیر استفاده کنید:



دریافت‌فایل



  • ۰
  • ۰


دریافت‌فایل



  • ۰
  • ۰

کارافرینی ضریب

کارافرینی

لینک *پایین مطلب*



فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)



تعداد صفحه:4

فهرست و توضیحات:

مقدمه

بیان مسئله

هدف: اندازه گیری ضرایب اصطکاک ایستایی ولغزشی.

وسایل مورد نیاز: سطح شیبدار متحرک- خط کش- دوعدد سکه.

تئوری آزمایش:

هرگاه جسمی روی سطح جسم دیگر کشیده شود هریک از دو جسم به دیگری نیروی اصطکاک وارد می کند. نیروی اصطکاکی که هر جسم به دیگری وارد می کند، در خلاف جهت حرکت آن جسم نسبت به دیگری است. نیروی اصطکاک خود به خود با حرکت مخالفت می کند و هرگز به آن کمکی نمی کند.

حتی هنگامی که حرکت نیست وجود ندارد. ممکن است میان سطحها نیروی اصطکاک وجود داشته باشد. اصطکاک در زندگی روزمرة ما اهمیت بسیاری دارد. اگر بگذاریم به تنهایی عمل بکند، هر محور در حال دورانی را متوقف می کند.

نیروی اصطکاک میان سطحهای ساکن نسبت به یکدیگر را نیروی اصطکاک ایستایی می گویند. بیشینه نیروی اصطکاک ایستایی برابر است با کمترین نیروی لازم برای شروع حرکت جسم. وقتی حرکت شروع شد معمولا نیروهای اصطکاک موجود میان سطحها کاهش می یابد و نیروی کمتری برای یکنواخت ماندن حرکت لازم است. نیروهای موجود میان سطحهایی را که نسبت به هم حرکت می کنند نیروی اصطکاک لغزشی می نامند. بیشینة نیروی اصطکاک ایستایی میان دو سطح از دو قانون زیر پیروی می کند.

  1. این نیرو برای مساحت های بزرگ از مساحت سطح تماس تقریبا مستقل است.
  2. این نیرو با نیروی عمود بر سطح متناسب است . نیروی عمودی که گاهی نیروی بار نامیده می شود. نیرویی است که هر جسم در راستای عمود بر سطح تماس به جسم دیگر وارد می کند.

این نیرو از تغییر شکل کشسان اجسام در تماس ناشی میشود، زیرا این اجسام در واقع کاملا صلب نیستند.

نسبت بزرگی بیشینة نیروی اصطکاک ایستایی به بزرگی نیروی عمودی را ضریب اصطکاک ایستایی برای سطحهای مورد نظر می نامند و آنگاه رابطة زیر را خواهیم دا



دریافت‌فایل



  • ۰
  • ۰

کتاب جبر

کتاب

لینک *پایین مطلب*

فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)

تعداد صفحه:193

فهرست مطالب

جبر

کلاس بندی

جبر جابجایی

جبر ناجابجایی

زندگی کارل فریدریش گاوس

محمدبن موسی خوارزمی

محمد بن موسی خوارزمی

عبارت جبری

اقسام عبارت های جبری:

حوزه ی تعریف یا دامنه ی عبارت جبری:

عبارت جبری متحد با صفر:


یک جمله ای

جمله ی جبری:

جمله ی صفر:

جمله ای متحد:

جمله های متشابه:

جمله های قرینه:

معکوس جمله:

عملیات بین جمله ها:

چند جمله ای( بس جمله ای)

مجموع ضریب های چندجمله ای:

چندجمله ای همگن( متجانس)

چندجمله ای متقارن

چند جمله ای زوج چند جمله فرد

چندجمله ای استاندارد:

چندجمله ای کامل:

نمایش چندجمله ای یک متغیری

مشخص کردن چندجمله ای یک متغیری

عملیات روی چندجمله ای ها

تفریق چند جمله ایها:

ضرب چندجمله ایها:

توان چندجمله ای:

تجزیه چندجمله ای ها

روشهای تجزیه

روش های تجزیه:

استفاده از اتحادها

عامل های مشترک چندجمله ایها:

بزرگترین مقسوم علیه مشترک چند عبارت:

کوچکترین مضرب مشترک چند عبارت:

ریشگی


همانیها:

اتحاد تفاضل مکعبات دو جمله ( اتحاد چاق ولاغر):

صورتی دیگر از اتحاد اویلر:

اتحاد لاگرانژ:

استقراء:

مقدمه:


بخش پذیری در جه

مقسم علیه آشکار و مقسوم علیه پنهان

« تقسیم دو عبارت جبری بر هم»

« روشی برای تقسیم یک چندجمله ای بر دو جمله ای در جه ی اول»

« اتحاد تقسیم»

« قضیه اصلی بخش پذیری»


نابرابریها:


اثبات های جبری

تعداد عدد اول:

بزرگترین عدد اول معلوم

وقتی که بدون جبر آسانتر است

صدهزار برای اثبات قضیه

کدام اعداد

جبر روی کاغذ شطرنجی

مقدمه

جبر از شاخه های اصلی علم ریاضیات که تاریخی بیش از 3000 سال دارد.

این علم در طول تاریخ تحولات بسیاری داشته و در حال حاضر شامل شاخه های زیادی است.تاریخچه این علم به بیش از 3000 سال پیش در مصر و بابل بر می گردد .

روش های هندسی برای حل برخی از معادلات جبری استفاده می گردیده است. در قرن اول میلادی نیز بحث در مورد برخی از معادلات جبری در آثار دیوفانتوس یونانی و برهماگوپتای هندی دیده می شود.

کتاب جبر و المقابله ای خوارزمی اولین اثر کلاسیک در جبر می باشد که کلمه ی جبر یا Algebra از آن آمده است.خیام هم دیگر ریاضیدانان شهیر ایرانی است که در آثار خود جبر را از حساب تمیز داده و گامی بزرگ را در تجرید و پیشرفت این علم برداشت.

در قرن 16 میلادی، روش حل معادلات در جه سوم توسط دل فرو(Scipione del Ferro ) و معادلات درجه چهارم توسط فراری(Ludovico Ferrari ) کشف گردید

اواریست گلرا(Evariste Galois ) ریاضیدان فرانسوی که در 20 سالگی در جریان انقلاب فرانسه در یک دوئل کشته شد بیشترین سهم را در پیشرفت و تجرید این علم داشت که نوشته های او سالها پس از مرگش، پس از مطالعه و بررسی توسط دیگر ریاضیدانان موجب تحول عظیم در این علم گردید.

نیلزهنریک ایل(Niels Henrik Abel ) نروژی اولین کسی بود که ثابت کرد معادلات درج 5 به بالا بوسیلة رادیکالهای حل پذیر نیستند.

کارل فریدریش گارس(Carl Friedrich Gauss )ریاضیدان آلمانی که تأثیرات ژرفی در توسعة شاخه های مختلف برداشته، سهم زیادی در پیشرفت این علم داشت که مهمترین آن همانا قضیه اساسی جبر می باشد.

پس از کارهای اویلر، لاگرانژ، گاوس، کوشی و بسیاری دیگر از بزرگترین ریاضیدانان تاریخ، علم جبر به قرن بیستم رسید که با شروع این قرن و به دلیل کشف تناظرهای شاخه هایی از این علم با شاخه هایی از هندسه، این علم در شاخه های مختلف پیش رفت.

از جمله بزرگترین پیشرفت های جبر و ریاضیات از این قرن، کلاس بندی گروههای سادة متناهی می باشد.

کلاس بندی

جبر مقدماتی: دراین شاخه از جبر ویژگیهای اصل چهارگانه در دستگاه اعداد حقیقی ثبت می شود. علائمی تعریف می شوند که بوسیله آن اعداد ثابت و متغیرها از هم تفکیک می گردد و روشهایی که برای حل معادلات مورد استفاده قرار می گیرد.

جبر مجرد: این شاخه ساختار های جبری از قبیل گروهها، حلقه ها، و میدان ها تعریف می شوند و در مورد خصوصیات آنها بحث می شود این شاخه از جبر که حوزه پژوهش بسیاری از ریاضیدانان معاصر خود به شاخه های مخلتفی تقسیم می شود:

جبر جابجایی

جبر ناجابجایی

زندگی کارل فریدریش گاوس

کارل فریدریش گاوس فرزند باغبان فقیری از اهالی برونشویک آلمان بود که در تاریخ 30 آوریل سال 1777 متولد شد پدرش مردی شرافتمندو مادرش زنی فعال و باهوش بود و گاوس بیش از سه سال نداشت که پدرش در اثر اشتباهی که در حساب ورقه ای بود مطلع ساخت و بدین ترتیب توانست استعداد فوق العاده خود را در محاسبه نشان دهد هنگامی که گاوس در مدرسه ابتدایی مشغول تحصیل بود و بیش از ده سال نداشت یک روز معلم او سر کلاس شاگردان را وادار نمود که مجموع سلسله ای از اعداد را با هم جمع کنند ولی هنوز صورت مسئله تمام نشده بود که گاوس ده ساله گفت من مسئله را حل کردم او متوجه شده بودکه اختلافات مابین دو اعداد از این سلسله مقدار پست ثابت و خود به خود دستوری برای مجموع این نوع سلسله اعداد بوجود آورد معلم او سخت متعجب شد و اظهار داشت که این کودک از من قوی تر است و من دیگر معلوماتی ندارم که به او بیاموزم گاوس در سال 1795وارد دانشگاه گوتینگن شد و در 19سالگی به حل بسیاری از مسائل که برای اویلر و لاگرانژ بی جواب مانده بود و موفق گردید گاوس نیز همچون ارشمیدس و دکارت و ایزاک نیوتن در کودکی دچار حادثه ای گردید که ممکن بود ریاضیات را از وجود او محروم سازد وی در اولین سالهای کودکی بود و طغیان آب ترعه ای را که از کنار خانه محقر ایشان می گذشت سرریز کرده بود کودک در کنار آب بازی می کرد در ترعه افتاد و چیزی نمانده بود که غرق شود و اگر برحسب تصادف کارگری که در آن نزدیکی بود وی را نجات نمی داد زندگانی گاوس به همین جا خاتمه می یافت. روز 30 مارس 1976 یکی از روزهای تاریخی دوران زندگی گاوس است در این روز یعنی درست یکماه قبل از اینکه 19 ساله شودگاوس بطور قطع تصمیم به مطالعه در ریاضیات گرفت از همین روز بود که وی دفتر یادداشت علمی خود را ترتیب داد که یکی از ذیقیمت ترین مدارک تاریخ ریاضیات می باشد و اولین مسئله ای که در آن ثبت شده است همین اکتشاف بزرگ او می باشد.این دفتر یادداشت فقط در سال 1898 در معرض مطالعه عموم قرار گرفت یعنی 43 سال بعد از وفات گاوس. گاوس در 9 اکتبر 1805 در 28 سالگی با یوهانااشتهوف از اهالی شهر براونشواریگ ازدواج می کند و در نامه ایی که سه روز بعد از نامزدی خود به دوست دانشگاهی خویش ولنگانگ بولیه نوشته است از خوشبختی خویش چنین گفتگو می کند. زندگانی هنوز به صورت بهار ابدی با رنگهای جدید و درخشان در مقابل من ایت از این ازدواج سه فرزند نصیب او شد یوزف و مینا و لودویگ نام داشتند زنش در 11 اکتبر 1809 بعد از تولد لودویک وفات یافت.



دریافت‌فایل



  • ۰
  • ۰
کارافرینی

لینک *پایین مطلب*



فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)



تعداد صفحه:2

فهرست و توضیحات:

مقدمه

یپرگلسیمی هیپوگلسیمی

افزایش سطح قند خون کاهش سطح قند خون

بالاتر از میزان طبیعی کمتر ار میزان طبیعی

قند خون طبیعی

قند خون ناشتا قند خون 2ساعت پس

70mg/dI-12mg/dI. از غذا کمتر از 160mg/dI

علائم

افزایش قند خون کاهش قند خون

(هیپو گلسیمی) (هیپو گلسیمی)

افزایش قند زمانی ایجاد می شود ظهور ناگهانی علائم کاهش

که قند خون بیش از 200باشد سطح قند خون

تشنگی شدید پوست مرطوب,عرق سرد

افزایش حجم و تعداد دفعات ادرار لرزش ,فقدان هماهنگی

کاهش وزن حرکت اندامها

اشهتا بیش از حد معمول طپش قلب

کم آبی و از دست دادن مایعات بدن گرسنگی بیش از حد

تهوع و استفراق رنگ پریدگی کامل

ضعف طولانی مدت و خواب آلودگی ضعف بینایی ,گیجی

دردهای شکمی تحریک پذیری ,عصبانیت

استشمام بوی استن از دهان ضعف و بیحالی

کاهش سطح هوشیاری راه رفتن بی ثبات

تنفس سریع بی حسی اطراف دهان(چانه)

کاهش سطح هوشیاری

مشکلات تکلم



دریافت‌فایل



  • ۰
  • ۰
تحقیق

لینک *پایین مطلب*



فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)



تعداد صفحات: 36


فهرست مطالب :

صدای ضعیف و باندهای بزرگ :
صدا و اطلاعات :
اتصال ضربان آهسته و پیوسته :
کابل فیبر اپتیک :
مسافت :
انشعاب سیگنال :
DSL آینده :
اطلاعات بیشتر درباره DSL :
مقدمات DSL :
فرستنده و گیرنده :
سرعت VDSL :
مقایسه انواع DSL :
مقایسه VDSL استاندارد :


چگونه DSL کار می کند ؟
برای وصل شدن به اینترنت ، از طریق مودم ، شبکه منطقه ای ، کابل مدم یا DSL (مشترک خط) صورت می گیرد . DSL با سرعت بسیار بالا وصل می&zwnj شود ، که از سیم های یکنواخت مانند خطوط تلفن استفاده می کند . در اینجا چند مزیت DSL آورده شده است :
1-شما می توانید از اینترنت خارج شوید و هنوز از خط تلفن برای صحبت کردن استفاده کنید .
2-حتی در مودم معمولی سرعت بسیار بالاست . (Mbps 5/1 در برابر kbps 56 ) .
3-لزوماً ، DSL به سیم کشی جدید نیاز دارد ، همان طور که قبلاً گفته شد، از خط تلفن استفاده می شود .



دریافت‌فایل