حسن فایل

  • ۰
  • ۰
تحقیق

لینک *پایین مطلب*

فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)

تعداد صفحه57

فهرست مطالب

چکیده[1]

مقدمه:

  • جمعیت و خانوار در ایران :

جدول 1:

مسکن در میان نیازهای مختلف انسان یکی از عوامل تعیین کننده و زندگی او می&zwnj باشد و کمیت و کیفیت و شرایط مکانی آن با روح و روان و سلامتی انسان ارتباط مستقیمی دارد. آمار قبل از انقلاب و بعد از آن مخصوصاً تهیه&zwnj کنندگان برنامه&zwnj های دوم و سوم مسکن، به اهمیت این نکته توجه کافی مبذول نکرده&zwnj اند.

به عنوان مثال برنامه دوم تعداد واحدای مسکونی مورد نیاز را 5/2 میلیون واحد برآورد می&zwnj کند. وزارت مسکن و شهر&zwnj سازی تنها برای ساختن 5 درصد آن متعهد می&zwnj شود و 95 درصد بقیه را بعهده بخش خصوصی قرار می&zwnj دهد. بخشی که نه تعریفی از آن بدست داده شده و نه تکلیفی برای آن مقرر شده است. نمونه محصول کار 6 ساله این بخش برج&zwnj سازی شمال تهران است که مشکلات قابل توجهی دارد.

در کشورهای اورپای غربی حداقل با 4 نوع سیاست به این امر پرداخته&zwnj اند و غالب آن کشورها در سیاست&zwnj های خود بصورت نسبی موفق بوده&zwnj اند. این چهار نوع سیاست&zwnj گذاری عبارت بوده از: 1. دست راستی (راست&zwnj گرا) 2. دست چپی (چپ&zwnj گرا) 3. میانه&zwnj رو 4. تاجریزم، که هر کدام بنحوی توانسته&zwnj اند در زمینة تأمین نیازهای مسکونی به نتایج نسبی قابل قبول برسند.

این مقاله بر آن است که این سیاست&zwnj ها را به صورت کلی با سیاست&zwnj های برنامه&zwnj های دوم و سوم مقایسه و امید می&zwnj رود نتایجی که بدست می&zwnj آید قابل استفاده در سیاست&zwnj گذاری مسکن باشد.

طی این مقاله جمعیت و خانوار و تعداد واحدهای مسکونی در سال 1375 و کمبودهای مسکن در سطح کشور بررسی شده است. با توجه به جدول شماره (1) تعداد 68482 واحد، چادر کپر و آلونک هستند و چنین واحدهایی نمی&zwnj توانند در مقابل زلزله پایداری داشته باشند. با توجه به جدول شماره (2) کمبود مسکن در سال 1375 برابر بوده با 696/117 واحد.

سپس پیش&zwnj بینی جمعیت تا سال 1400 با توجه به منابع موجود معمول گردیده و بر هماهنگی بین وزارت خانه&zwnj ها در امر مسکن و نظارت بر چگونگی هماهنگی تأکید شده است و عناوین اجزاء اصلی مسکن مطرح شده و در این باره قوانین و مقررات هماهنگ مورد نظر قرار گرفته است.

طی این بررسی بصورت کوتاه موضوع درآمد جمعیت ایران مورد بررسی قرار گرفته است و در این باره عدم تطابق قیمت برجها با متوسط درآمد مردم مورد نظر بوده و اینکه برجها برای ثروتمندان ساخته می&zwnj شود و بسیاری در آنها خالی است ولی از س

  • ۹۵/۰۷/۳۰
  • hoda rezaei

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی